Veelgestelde vragen Shortlease
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over het gebruik van uw shortlease auto. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie hebben? Neem dan gerust contact met ons op.
Hoe kan ik EasyRent bereiken?
Waar kan ik contact opnemen met vragen over administratie?
Wat zijn jullie openingstijden?
Shortlease zakelijk
Ik rijd meer kilometers dan dat er in mijn shortleasecontract zijn opgenomen, wat moet ik nu doen?
Wanneer kies ik voor Shortlease Zakelijk?
Wat is het verschil tussen Shortlease Zakelijk en Shortlease Privé?
Schade, diefstal en vervangend vervoer
Ik heb schade met een tegenpartij. Wat moet ik nu doen?
Ik heb eenzijdige schade. Waar kan ik mijn schade melden?
Ik heb schade in het buitenland. Wat moet ik doen?
Ik heb ruitschade. Wat moet ik doen?
Ik heb inbraakschade aan mijn auto. Wat moet ik doen?
Wanneer betaal ik eigen risico bij een schade?
Waar kan ik een schadevrij-rijden-verklaring aanvragen?
Er is ingebroken bij mijn auto. Wat moet ik doen?
Ik ben mijn kentekenbewijs verloren. Wat moet ik doen?
Mijn kentekenplaten zijn gesloten of ik ben mijn kentekenplaten verloren. Wat moet ik doen?
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
Wat betekent vervangend vervoer na 24 uur?
Geldt het direct vervangend vervoer én vervangend vervoer na 24 uur ook binnen Europa?
Ik heb vervangend vervoer nodig, hoe kom ik aan vervangend vervoer?
Banden
Ik twijfel of het profiel van de banden onder mijn leaseauto voldoende is. Wat moet ik nu doen?
Kan ik kiezen voor winterbanden bij de auto?
Mijn band is lek of kapot, wat moet ik nu doen?
Waar kan ik mijn zomer- en winterbanden laten wisselen?
Wanneer kan ik mijn banden wisselen?
Onderhoud en reparatie
Krijg ik bij onderhoud of reparatie gratis vervangend vervoer?
Mijn shortleaseauto is toe aan een onderhoudsbeurt of reparatie. Wat moet ik doen?
Brandstof
Hoe declareer ik mijn brandstofkosten?
Hoe zorg ik voor een goede afhandeling van mijn brandstofdeclaraties?
Ik wil de tanktransacties inzien, waar kan ik deze transacties terugvinden?
Mijn brandstofpas of laaddruppel is kwijt óf ik ben mijn pincode vergeten, wat doe ik nu?
Mijn laadpas, laaddruppel of tankpas werkt niet, wat doe ik nu?
Bekeuringen
Ik ben het niet eens met de bekeuring die ik heb ontvangen. Kan ik tegen deze bekeuring bezwaar aantekenen?
Ik heb een bericht ontvangen waarin staat dat ik een bekeuring heb ontvangen, wat moet ik doen?
Ik heb een factuur ontvangen met betrekking tot mijn bekeuring, wat doe ik nu?
Ik wil graag de bekeuring inzien, kan dat?
Wie betaalt de bekeuring?
Online afmelden voor Shortlease Zakelijk
Waar kan ik mijn EasyRent auto afmelden?
Gevonden voorwerpen
Wat moet ik doen als ik spullen in de auto heb laten liggen en de auto heb ingeleverd?
Facturatie
Ik heb een vraag over mijn factuur. Hoe kan ik contact opnemen?
Ik heb geen factuur ontvangen, wat moet ik nu doen?
Ik heb mijn auto ingeleverd maar heb nog wel een nieuwe maandfactuur ontvangen. Wat moet ik doen?
Kan ik een verzamelfactuur ontvangen van alle shortlease auto's?
Op hoeveel dagen is een maandtarief gebaseerd?
Wat moet ik doen als mijn factuur niet klopt?